blommandelivskraft.blogg.se

Hej och välkomna! Jag är en utbildad Montessorilärare, barnyogaledare och snart tonårsyogaledare samt Kost och Hälso Coach som arbetar med barn och brinner för hälsa. Jag utforskar områden vad gäller hälsa, kost och mindefulness och om hur vi kan påverka våra liv genom aktiva val. Jag tror på att vara närvarande i nuet och medveten om våra tankar och känslor. Jag tror på fysisk aktivitet i alla former som ett hälsofrämjande inslag i livet och en hel dos av glädje. Med egna erfarenheter och lite annat hoppas jag kunna inspirera och förmedla att det är aldrig försent att blomma ut! Varmt välkomna.

Younger

Publicerad 2019-09-05 06:53:00 i Allmänt,

 
Frukost i sängen och younger på datorn, jo man får en helt vanlig torsdags morgon.
 
Min torsdagsmorgon skulle bestå i att springa med Thea min lilla hund men regnet öser ner och Thea gillar verkligen inte regn. Hoppas på sol i eftermiddag så vi kan springa då. 
Eftersom klockan vars stäld extra tidigt fick jag bonustid på morgonen. Vad passar då bättre än att lyxa till morgonen innan jobb. Te, fröknäcke och frukt plus younger på datorn är en form av lyxmorgon för mig.
 
Att unna sig vardagslyx kan vara otroligt avstressande. Vår vardag består av så många måsten så lite extra ompysslande av sig själv är bara hälsofrämjande. Varför alltid spara lyxen till helgen eller semestern. Nä lite extra lyx en torsdagsmorgon röstar jag för. 
 
Enda risken med min morgonlyx idag är eventuellt smulor i sängen😊
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela