blommandelivskraft.blogg.se

Hej och välkomna! Jag är en utbildad Montessorilärare, barnyogaledare och snart tonårsyogaledare samt Kost och Hälso Coach som arbetar med barn och brinner för hälsa. Jag utforskar områden vad gäller hälsa, kost och mindefulness och om hur vi kan påverka våra liv genom aktiva val. Jag tror på att vara närvarande i nuet och medveten om våra tankar och känslor. Jag tror på fysisk aktivitet i alla former som ett hälsofrämjande inslag i livet och en hel dos av glädje. Med egna erfarenheter och lite annat hoppas jag kunna inspirera och förmedla att det är aldrig försent att blomma ut! Varmt välkomna.

Välkommen till min nya blogg!

Publicerad 2019-09-03 18:29:00 i Allmänt,

 
Ibland måste man börja om, starta på nytt vilket jag idag gör med min blogg. Ny blogg portal och lite nytt namn. 
Namnet fick bli blommande livskraft av den enkla anledningen att jag hela tiden försöker finna möjligheten att blomma ut. Att göra förändringar och förändra sig själv är som en kick till livet. Att alltid våga utvecklas och förändras! 
Nu tänker jag inte nödvändigtvis på det yttre även om att byta frisyr, ändra garderoben mm kan vara nog så upplyftande då och då. Jag tänker mer på livsval, tankemönster. självkänsla och självförtroende. En klok kvinna sa till mig Pia du har mycket bra självförtroende vad gäller din yrkesroll men kära du din självkänsla......
Förutom en rad andra förändringar vad gäller kost och allmän hälsa som jag redan gjort enormt stora förändringar i (kan jag berätta om mer i något annat inlägg) så tänkte jag att det vore väl attan om inte jag som femtiofyraåring skulle kunna ta och göra något åt det med. Stärka självkänslan!
 
När man är på botten kan man inte komma längre ner. Kloka ord och nog är vi väl många som varit där. Botten är olika för oss alla men inte mindre jobbig och faktisk oerhört viktig för förändringen!
 
Jag tror på glädje och kärlek som grundpelare i livet. Utan skratt gråter själen, utan kärlek blöder hjärtat. Men allt handlar alltid om att börja med sig själv. Först ge dig själv och sen ge till andra. 
Räck upp handen alla ni som börjat tvärt om. 🙋🏼
 
Nu lovar jag er att min bloggsida långtifrån kommer vara en klago sida. Jag tror på positivitet, ju mer man fokuserar på det positiva ju bättre går livet. Nä ingen klämcheck sida utan bara en vanlig enkel sida med inslag från min vardag och mitt sätt att tänka, känna, träna, roa mig mm
 
Hoppas ni har lust att titta in lite då och då!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Blogg.se

Publicerad 2019-09-03 18:29:24

Lycka till med din nya blogg!

Svar: Tack!
Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela