blommandelivskraft.blogg.se

Hej och välkomna! Jag är en utbildad Montessorilärare, barnyogaledare och snart tonårsyogaledare samt Kost och Hälso Coach som arbetar med barn och brinner för hälsa. Jag utforskar områden vad gäller hälsa, kost och mindefulness och om hur vi kan påverka våra liv genom aktiva val. Jag tror på att vara närvarande i nuet och medveten om våra tankar och känslor. Jag tror på fysisk aktivitet i alla former som ett hälsofrämjande inslag i livet och en hel dos av glädje. Med egna erfarenheter och lite annat hoppas jag kunna inspirera och förmedla att det är aldrig försent att blomma ut! Varmt välkomna.

Morgonlyx och morgonpepp

Publicerad 2019-03-22 06:43:00 i Hälsa, Inspiration, Kost och Hälso Coach, Mindfulness, Träning, löpning, stress, vardagslyx, yoga,

Har ni någon gång unnat er att en helt vanlig vardag innan jobbet starta med morgon tet i sängen?

Fredag morgon och lite sovmorgon. Vaknar så pass tidigt att jag hinner med lite vardagslyx, morgon tet i sängen. För mig är det morgonlyx! Att halvligga i sängens nattvarma lakan och gona mig, dricka varmt te och sakta vakna till liv. Kanske läsa den där bra boken eller bara hamna långt bort i tankarna och mysa. Jag lovar er att det är ett utmärkt sätt att starta dagen helt avstressad på.
Det finns många sätt för mig att starta en dag på. Det kan vara yoga mornar, löpar mornar PW mornar eller lång frukost vid köksbordet och så kan det vara gonar mornar i sängen med tekoppen och en bra bok eller podd.
Jag tror att alla skulle må bra av att unna sig vardags lyx i form av avslappnande mornar. Det hänger liksom kvar resten av dagen. Jag är en sån person som har svårt att studsa upp i sista minut ur sängen när klockan ringer. Jag behöver lång start sträcka!
Förmodligen är morgonrutiner olika för oss alla men att alla mår bra av stressfria mornar är jag säker på.

En annan sak vi mår bra av är att ge oss själva uppmuntran för allt bra man är. Att gona sig i sitt eget värde. Jag hittade i går ett brev från en förskola där en kollega intervjuat barnen om vad de tyckte om mig i samband med att jag skulle sluta där. Att läsa barnens egna ord om mig ger mig så mycket boost för självkänslan. Barn är så ärliga! Och när min snällhet genomsyrar barns tankar om mig då mår jag bra och växer som pedagog och människa.

Jag önskar er alla en härlig avstressad fredag med mycket värme och glädje. Och klappa er lite extra på axeln idag!



PS! Systern som blev ängel var min fina vännina💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela