blommandelivskraft.blogg.se

Hej och välkomna! Jag är en utbildad Montessorilärare, barnyogaledare och snart tonårsyogaledare samt Kost och Hälso Coach som arbetar med barn och brinner för hälsa. Jag utforskar områden vad gäller hälsa, kost och mindefulness och om hur vi kan påverka våra liv genom aktiva val. Jag tror på att vara närvarande i nuet och medveten om våra tankar och känslor. Jag tror på fysisk aktivitet i alla former som ett hälsofrämjande inslag i livet och en hel dos av glädje. Med egna erfarenheter och lite annat hoppas jag kunna inspirera och förmedla att det är aldrig försent att blomma ut! Varmt välkomna.

Mål och drömmar

Publicerad 2019-03-15 15:48:00 i Drömmar, Hälsa, Inspiration, Kost och Hälso Coach, Livsval, Träning, helg, löpning, yoga,

Först måste jag berätta att veckans mål att komma igång med träningen har lyckats. Sist jag tränade på gym var i oktober så första dagen på gymmet igen var en aning skakigt. Min största oro var att dra på mig baciller men jag har klarat mig. Ja lite nysningar har det varit men inget att oroa sig över. Två ordentliga yogapass plus två pass i gymmet med bl.a. TRX banden har det blivit. Lördag och söndag står löpning på schemat och lite kalas:)
Det är en härlig känsla att återigen känna att det finns både vilja och lite ork i kroppen så nu fortsätter jag i lugnt men målemedvetet tempo.

Jag har funderat mycket på det här med drömmar, framtidsdrömmar. Finns det någon slut tid för drömmar, jag menar kan man ha passerat bäst före datum efter femtio........

Jag har idag bestämt mig för att jag har inget bäst före datum. Det finns vissa drömmar som jag burit med mig men som livet bromsat för. Nu börjar livet släppa taget om bromsarna och drömmarna börjat ta fart igen. En dröm har jag tagit tag i och nästa är på gång. Jag tror nämligen att drömmar föder mål som förverkligas bara genom att göra och inga bäst före datum här inte.
Nu tänker ni säkert vad är dessa drömmar..... Den ena är att jag ska utbilda mig till barn och tonårs yogaledare och den andra får ni veta närmare sommaren. Men nej det är inget överdådigt, jag ska inte emigrera till Italien (även om jag skulle kunna tänka mig det :) eller gifta mig eller starta en egen skola. Men det fina är att det spelar ingen roll det viktiga är att det är mina drömmar och mitt val att göra något åt dom.

Nu är det dags för helg och vila. Gör vad som faller er in, försök att minimera måsten och unna er glädje och vila!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela