blommandelivskraft.blogg.se

Hej och välkomna! Jag är en utbildad Montessorilärare, barnyogaledare och snart tonårsyogaledare samt Kost och Hälso Coach som arbetar med barn och brinner för hälsa. Jag utforskar områden vad gäller hälsa, kost och mindefulness och om hur vi kan påverka våra liv genom aktiva val. Jag tror på att vara närvarande i nuet och medveten om våra tankar och känslor. Jag tror på fysisk aktivitet i alla former som ett hälsofrämjande inslag i livet och en hel dos av glädje. Med egna erfarenheter och lite annat hoppas jag kunna inspirera och förmedla att det är aldrig försent att blomma ut! Varmt välkomna.

Dagar att minnas när hösten är grå

Publicerad 2019-09-21 12:48:50 i Allmänt, Drömmar, Hund, Hälsa, Inspiration, Kost och Hälso Coach, Yoga,, helg, livskraft,

 

Det finns dagar man längtar bort

Det finns dagar man längtar ut

Det finns dagar som är grå

Det finns dagar att gråta på

Det finns dagar då ensamheten hälsar på

Men så finns de där dagarna att minnas när hösten är grå

 

Vilket höstväder/septemberväder! Dagar som dessa måste jag bara ut. Ut i naturen, ut och lapa sol, ut och gå och andas frisk höstluft. Efter en lång välbehövlig sovmorgon gav vi oss ut min följeslagare och jag. En av alla fördelar med att ha hund är just att man varje dag oavsett väder måste gå ut. När då dagarna är som idag är det bara att njuta lite extra, bonus till promenaden. 

 

Vissa veckor är lite roligare än andra. Den här veckan blev så otroligt glädjefylld när jag nu äntligen ska få möjlighet att leda familjeyoga. En mini kurs på fem tillfällen, söndagar 15-15.45 med start vecka 40. Annonsen kom ut i veckan och nu känns allt verkligt, på riktigt! Det här är något jag drömt om ett tag och lycklig blir jag när dröm blir verklighet. 

 
Vill också passa på att tipsa om oregano olja. Jag började äta kapslar med oljan en vecka innan jag återgick till mitt arbete igen efter semester. Jag arbetar med barn och utsätts för smittor dagligen. Nu när alla förkylningar satt fart har jag endast haft lätt snuva ett par dagar men inte varit ordentligt sjuk.
För mer info https://blog.jakobsapotek.com/2018/10/25/oreganoolja-manga-halsofordelar-med-oregano/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela